For deg som elsker trening og dingser
Er du klar for en dose inspirasjon og kunnskap som vil hjelpe deg gjennom helgen, eller hvilken som helst ukedag? Da var det flaks at du fant ukens episode av trening og livsstilspodden med Loyd Georg Færøvik og Anders Oftedal! Denne uken snakker vi om dingser, og da spesielt dingser Loyd bruker i treningssammenheng. Vi snakker om vitruve velocity tracker, form swimmingglasses og stryd fotpod. Vi tar en ørliten gjennomgang på Vitruve - en dings som måler farten når du løfter. "Dette er et nyttig verktøy for å evaluere arbeidet en utøver gjør på treningssenteret. Takket være de ulike variablene enheten måler (forflytning, hastighet, akselerasjon, effekt...), er det mulig å få nøyaktig informasjon om utøverens formnivå daglig og uten ekstra belastning." Skriver https://vitruve.fit/ Vi snakker også om form swimming glasses " FORM svømmebriller med innebygd tracker kan kobles til Garmin og Apple Watch. På den måten kan du se gjennomsnittsfart, distanse og tid mens du svømmer. Det beste? Du får all data i sanntid, slik at du kan legge opp perfekt pacing under konkurranser." https://eu.formswim.com/pages/open-water-swim-tracker Og ikke minst, så snakker vi om stryde, en sak man har på foten når man løper. " Stryd er en liten dings som festes...
Slik gikk det når jeg gjorde et innendørs triathlon
For en kul opplevelse. I dag har jeg vært på Bryne og utfordret meg med et innendørs (sprint) triathlon. Bryne triathlonklubb i regi av Dagfinn, som jeg kjenner fra "back in the days" inviterte eller utfordret meg til å delta i september i fjor. Og plutselig var dagen her. Jeg hadde ikke gode nok unnskyldninger, så jeg ble med. Oppvarmingen var 5 timer i skibakken i Sauda lørdag, noe som jeg tror bare ga meg ekstra god selvtillit. En sprint er 750 meter svømming, det klarte jeg på 15.50 (god pers for meg.) Syklingen var 20 km på keizer sykler, og det gikk på 34? minutter. Og en kjempesprekk på løpingen, hvor jeg hadde sett for meg under 20, ble sure 23 minutter i dag. Litt mer redusert en jeg hadde trodd altså, men startet friskt før pulsen sa noe annet. En vanvittig gøy måte å gjøre triathlon på, jeg hadde med Therese, som alltid heier, og Jeanett som fikk ansvar å filme. Begge kommenterte hvor gøy det var, lett å følge med, da det skjedde på en plass, istedenfor i forbifarten utendørs. Så publikum var fornøyd. En stor takk til Bryne Tri som tok iniativet til å gjøre dette,...
Å endre seg, det å ha et talent og å godta hverdagen
Er du klar for en dose inspirasjon og kunnskap som vil hjelpe deg gjennom helgen, eller hvilken som helst ukedag? Da var det flaks at du fant ukens episode av trening og livsstilspodden med Loyd Georg Færøvik og Anders Oftedal! Denne ukens episode handler om å være arbeidsnarkoman, det å være villig til å endre seg. Vi snakker også om naturtalentet, hva gjør man me det? Og er det noe vits å trene når man blir gammel? Bedriftstrening, har det noe for seg? Bli med oss på YouTube, Spotify og iTunes for en engasjerende og underholdende diskusjon om alt fra treningsrutiner til sunne kostholdsvalg. Vi leverer ikke bare informasjon, men også en god dose humor og personlighet! Sørg for å abonnere, like og dele episoden med dine venner og familie. Gjør fredagen din til en sunn og inspirerende start på helgen med trening og livsstilspodden!
Hvordan var det å delta i sitt første styrkeløftstevne?
I denne v-loggen deler jeg fra dagens opplevelse fra Sandnes Atletklubb sitt marsstevne. Jeg hadde tre løftere, en erfaren og to som deltok for aller første gang. Tina og Julie var litt nervøse, men også fulle av spenning. De hadde trent hardt i forkant og var klare til å vise hva de kunne. Erik Seim hadde gjort det før, men gøy likevel! Alle tre løftere presterte strålende! De satte nye personlige rekorder og viste god teknikk. Vi er utrolig stolte av dem! Stevnet var en flott opplevelse for alle involverte. Det var en fin atmosfære med mye støtte fra alle som stilte opp, det er alltid gøy å se hvor fint samhold det er i Sandnes. Utrolig kult at det ble, selv med tre løftere. Jeg mistenker at det blir mange fine løft fra denne gjengen. Videoen gir en liten feeling på hvordan jeg som coach opplevde dagen.
Er 4×4 bare tull? Og hva er natty or not?
Er du klar for en dose inspirasjon og kunnskap som vil hjelpe deg gjennom helgen, eller hvilken som helst ukedag? Da var det flaks at du fant ukens episode av trening og livsstilspodden med Loyd Georg Færøvik og Anders Oftedal! Den handler om intervallet 4x4, som har fått litt hard medfart fra forskergruppen innenfor trening ved Høyskolen Kristiania. Er det ikke noe bra måte å trene på? Og hva tenker vi om steroider? Natty or not? Bli med oss på YouTube, Spotify og iTunes for en engasjerende og underholdende diskusjon om alt fra treningsrutiner til sunne kostholdsvalg. Vi leverer ikke bare informasjon, men også en god dose humor og personlighet! Sørg for å abonnere, like og dele episoden med dine venner og familie. Gjør fredagen din til en sunn og inspirerende start på helgen med trening og livsstilspodden!